Zoek
Sluit dit zoekvak.

Hoe het allemaal begon

In het jaar 1989, op slechts 16-jarige leeftijd, zette Frank Vansteenkiste zijn eerste stappen als jobstudent door Diksmuidse boterkoeken te verkopen. Dit bescheiden begin groeide uit tot een immense passie voor alles wat heerlijk is, en wekte in hem de ambitie om dieper in het vak te duiken. Met ongekende gedrevenheid lanceerde Frank zijn allereerste marktkramen in Charleroi, Gilly, Chatêlet en Leuven, wat uiteindelijk leidde tot de geboorte van de naam “Pain public”.

Enkele jaren later werd er besloten Pain public uit te breiden met winkels. Zo werd de eerste winkel in koopcenter Molecule opgericht en vervolgens ontstond er ook een samenwerking met Tuincenter Famiflora en verschillende Euroshop doe-het-zelf zaken.

Doorheen de jaren slaagde Frank Vansteenkiste erin zijn passie voor bakkerijproducten over te dragen aan de volgende generatie. Zijn zoon, Laurens, toonde al op jonge leeftijd interesse in het vak en werd al snel betrokken bij het familiebedrijf. Beslissend om zijn kennis uit te breiden, begon hij zijn studie aan de befaamde ‘École Ducasse’ in Lyon. Na zijn succesvolle opleiding keerde Laurens terug naar het familiebedrijf, vastbesloten om de tradities voort te zetten en nieuwe hoogtes te bereiken.

Samen vormen vader en zoon een dynamisch duo dat de liefde voor heerlijk brood en gebak blijft verspreiden, en zo de trotse passie van de familie Vansteenkiste voortzet.

Voor onze klanten

Pain Public streeft als bakkersbedrijf voortdurend naar het dagelijks beleveren van ovenverse en ambachtelijke producten.

Één van de hoofddoelen is om onze klanten een optimale aankoopbelevenis te bezorgen. Dit wordt steeds gedaan door een ruim assortiment van lekkers aan te bieden.

​Pain Public hoopt in de toekomst nog dichter tot bij u te komen door nieuwe vestigingen op te richten. Hiermee willen wij als Pain Public team een erkende waarde zijn in de bakker sector voor ambachtelijke- kwaliteitsproducten aan eerlijke prijzen.

Too Good To Go

Ook Pain Public wil meehelpen aan een betere leefomgeving.

Zo hebben wij een samenwerking opgestart met ‘Too Good Too Go’. Met deze organisatie werken wij tegen voedselverspilling, want wist je dat 1/3 van alle voeding wordt verspild? Hier maken wij komaf mee.

Via Too Good To Go verkopen wij dagelijks niet verkochte producten van ons dagvers assortiment aan een 3de van de prijs.

U kan ons terug vinden aan de hand van hun platform https://toogoodtogo.be/